Sjoerd Holleman (Directeur Strategie, Product & Analytics Albert Heijn)

Van supermarkt naar FoodTech-bedrijf en de rol van AI

Als grootste supermarkt van Nederland met 125.000 collega’s vult Albert Heijn dagelijks 7 miljoen borden en heeft het 5 miljoen actieve klanten in de AH-app.

In de afgelopen jaren heeft Albert Heijn zich ontwikkeld tot innovatief FoodTech-bedrijf. Albert Heijn zet AI in voor een betere klantervaring, duurzaamheid, vernieuwing en efficientie. Holleman neemt je mee in de reis die Albert Heijn heeft afgelegd en de laatste ontwikkelingen.

Biografie

​Sjoerd Holleman is Directeur Strategie, Product & Analytics bij Albert Heijn. Hij speelt een sleutelrol in de digitale transformatie van de supermarktketen. Onder zijn leiding zijn innovatieve AI-projecten gerealiseerd, zoals de Scan & Kook en Steijn, de persoonlijke AI-assistent in de AH-app, die klanten helpen met recepten en boodschappen. Holleman benadrukt het belang van technologie om de klantervaring te verbeteren en processen te vereenvoudigen. Vanuit de directie van Albert Heijn geeft Holleman leiding aan een groot team van onder andere data scientists en product owners binnen de AH Technology community. Zijn visie draagt bij om Albert Heijns toonaangevende rol als FoodTech-bedrijf te blijven ontwikkelen. ​

Reserveer je sessie